Behringer PB1000 Pedal Board
Behringer PB1000 Pedal Board

Pedalboard / PedalCase by BehringerView website

Average price: $129.99

6

Behringer PB1000 Pedal Board : windigo's user review

" A big pedal board!" 8 (8/10)

this is an automatic translation improved by 1 member.
Product bought new in January 2010

Overall Opinion 8/10

Hello,
I have used this for a year. The goal was to put my pedals that were lying around.
Not that the first and last hope.
What is nice is that all the connections are provided, several brands of pedals are accepted: Behringer, Harley Benton, Byiang, Fame, Eagleton, Boss, Ibanez, MXR, etc.. Modular Big Muff for example, or VT, VM.
Otherwise its a good board with solid plastic, I had the pick slip rubber, is common on a lot of material.
The price is right given everything that is included.
The more we conceive ourselves as multi-effects, but the floor space is too big! With the experience I would look smaller and buy two. The paradox is that the Behringer 6, half size is the same price.

view / edit source

Bonjour,
Je l'utilise depuis un an. Le but était de ranger mes pédales qui traînaient.
Non c'est le premier et le dernier j'espère.
Ce qui est bien est le fait que toute la connectique est fournie, plusieurs marques de pédales moins connues et très connues sont acceptées : Behringer, Harley Benton, Byiang, Fame, Eagletone, Boss, Ibanez, MXR, etc. Modulaire pour les Big Muff par exemple ou les VT, VM.
Bon sinon plastique pas très solide, je n'ai pas eu que les antidérapants en caoutchouc à recoller, c'est courant sur pas mal de matériel, mais aussi les attaches.
Le prix est correct vu tout ce qui est fourni, mais voilà : à revoir dans la qualité de l'alimentation et du plastique..
Les plus, on conçoit soi-même son multi-effets, mais la place au sol est bien trop grande ! Avec l'expérience j'essaierais de trouver plus petit et en acheter deux. Le paradoxe chez Behringer est que le 6, de moitié en taille est au même prix. Je ne la rachèterais pas, trop fragile et alimentation à changer au moins une fois par an.