Log in

Images
1/42
Lakewood M-32 CP
Ronan Hogerheijde Ronan Hogerheijde

« review m-32 lakewood cp  »

Published on 11/19/18 at 01:11
Value For Money : Excellent
Audience: Advanced Users
Ik ben nog steeds van mening, dat dit één van de beste gitaren is ter wereld is, maar waarom? Veel mensen zijn onbekend met het merk Lakewood, maar dit is naast Tyler en Martin een van de beste merken te wereld. ( dit komt vooral omdat Lakewood één van de weinige merken is die een mogelijkheid heeft om gitaren zelf samen te stellen ).
Het goeie aan deze gitaar is vooral het de combinatie van de afwerking en het geluid, het is een erg mooi model om zo naar te kijken, toch als je naar de afwerking en kwaliteit kijkt dan is goed terug te zien waarom deze gitaar zo duur is op de hals zit Ebony hout was tevens één van de duurste hout soorten ter wereld is.
Deze gitaar heeft een erg identiek geluid vooral omdat deze gitaar in de winkel verkocht word met 012 – 053 (light) snaren, die het geluid van de gitaar met die hout anders en iets schorder klinkt.
De gitaar is een erg goede kwaliteit kwa bouw en stevigheid maar ook de afwerking tussen de overgangen is prachtig gemaakt, het is tevens een erg mooie gitaar vanwege de hout combinatie in de hals die overgaat van Indian Rosewood op de body van de gitaar in AAA houtkwaliteit dat overgaat in een hals van Ebony hout dat het makkelijker maakt om snaren in gedrukt te wegen, dit komt omdat het een redelijk gladde hout soort is.
Voor beginnende gitaristen raad ik deze gitaar zwaar af, omdat hij één veel te duur is maar ook omdat deze gitaar geen ingebouwde stemmer heeft en erg gevoelig is dus als je ene fout maakt wat je in het begin vaak doet hoor je dit beter en zal het spelen minder leuk zijn omdat je niet goed kan letten op je voordering.
Maar als je al redelijk gevorderd bent zou ik deze gitaar erg aanraden hij heeft een erg mooi geluid en het is erg fijn om erop te spelen. .
Oftewel als je het geld hebt, is deze gitaar zeker de moeite waard! Vind ik tenminste.