Boost PX 1100
Boost PX 1100

Dual-Channel Power Amp by BoostView website

Users' review: Average mark of 2/5 for 3 reviews

Boost PX 1100 : sonopro's user review

" No problem!" 8 (8/10)

this automatic translation has not been verified yet
Product bought new in April 2005

Overall Opinion 8/10

Depending on this amp for several years as well as his little brother Boost PX 600 has never been a problem, I do not therefore include the flood of negative opinions about them. Of course I also use QSC amps whose performance is far superior. In conclusion, I find that the price / quality ratio of these amps is perfectly acceptable since it requires not one of them the same return as you would expect from more expensive amps. I use it continuously for sound rooms without side there was no overheating or distortions such as described in other reviews. With the experience I do not regret this choice since I started opérationnel.Utilisé always correctly it can easily cover an event for 100 people with brilliant sound more than acceptable if coupled with adequate enclosures (eg: Electrovoice SX300)

view / edit source

En fonction depuis plusieurs années cet ampli aussi bien que son petit frere Boost PX 600 ne m'a jamais posé problème, je ne comprend donc pas la déferlante d'avis négatifs à leur sujet. Bien sur j'utilise également des amplis QSC dont le rendement est bien supérieur. En conclusion, je trouve que le rapport qualité/prix de ces amplis est parfaitement acceptable dans la mesure où l'on exige pas d'eux le même rendement que l'on peut attendre d'amplis plus chers. Je l'utilise en continu pour la sonorisation de salles secondaires sans qu'il n'y ai aucune surchauffe ou distorsions telles que décrit dans les autres avis. Avec l'experience je ne regrette donc pas ce choix de mes débuts puisque toujours opérationnel.Utilisé correctement il permet de couvrir facilement un événement de 100 personnes avec une restitution sonore plus qu'acceptable si couplé aux enceintes adéquates (par ex: Electrovoice sx300)