Log in
Log in

or
Create an account

or
Add this product to
  • My former gear
  • My current gear
  • My wishlist
Rivera Knucklehead KR 55 212
Images
1/1

All user reviews for the Rivera Knucklehead KR 55 212

Price engine
Classified Ads
Forums
Not satisfied with those reviews?
Filter
3.0/5
(1 reviews)
100 %
(1 review)
Write a user review
Users reviews
  • kdstratokdstrato

    Rivera Knucklehead KR 55 212Published on 07/14/08 at 06:56
    (This content has been automatically translated from French)
    Amp valvolare, 55W con riverbero. Possibilità di utilizzare il loop effetti continuamente per fungere da Powerbrake (ma senza perdere il guadagno per esso) e che funziona bene per Supo grano a basso volume.

    UTILIZATION

    Questo è dove si blocca ... Le impostazioni sono estremamente difficili da ottenere. Niente a che fare con un Mesa / Boogie, qui diventa una vera e propria presa di testa. Soprattutto per la distorsione. Le manopole sono precise e questo è certamente ciò che gli viene chiesto. Ma qui, interagiscono e talvolta incompréhesible. Sono riuscito ad ottenere un set per il mio ESP SV (EMG81 - attivo), ma mai per le mie ESP MIII (passività ToneZone/YJM/X2N DiMarzio). Ho messo…
    Read more
    Amp valvolare, 55W con riverbero. Possibilità di utilizzare il loop effetti continuamente per fungere da Powerbrake (ma senza perdere il guadagno per esso) e che funziona bene per Supo grano a basso volume.

    UTILIZATION

    Questo è dove si blocca ... Le impostazioni sono estremamente difficili da ottenere. Niente a che fare con un Mesa / Boogie, qui diventa una vera e propria presa di testa. Soprattutto per la distorsione. Le manopole sono precise e questo è certamente ciò che gli viene chiesto. Ma qui, interagiscono e talvolta incompréhesible. Sono riuscito ad ottenere un set per il mio ESP SV (EMG81 - attivo), ma mai per le mie ESP MIII (passività ToneZone/YJM/X2N DiMarzio). Ho messo lo stesso, perché in 4 materia di pulirlo un po 'più facile. Inoltre, l'uso di push-pull è molto semplice e molto efficace.

    SOUNDS

    I say right away: this is an amp for Blues / Rock or Hard Rock. N'immaginez not play Metal with fat! Without comparison, it would be almost satisfactory, but for the price, he can not hold a candle to a Mesa / Boogie Rectifier or a Peavey 6505 +. I play everything (Funk, Floyd, Blues, Classic), but mostly Metal (In Flames, Angra, Symphony X, Children of Bodom, Atreyu). I bought it because the video convinced me. The video does not lie, or rather very little. The distortion has a grain very pleasant and enjoyable but lacks the life of the lamp, the punch found in ENGL, Mesa / Boogie, Peavey, Orange, etc.. and that is expected of an amp € 2600 (I was then a KR55 Tré 112 HP 12 inches shorter).

    I put 8 because after all, the clean is great and the push-pull "bright" and "notch" offer a vivid color palette.
    The reverb is sweet, especially clean. She has little interest in distortion.

    OVERALL OPINION

    I had it for 4 months and by adding back a compressor, nothing worked (it was even worse). This is a great amp, expensive for what it provides. It has a beautiful clean and a nice distortion but no more. It lacks a bit of fishing in all. However, the possibility of using the loop as powerbrake, without losing grain (véridique!) is very significant, especially in small house. Personally, I would buy it because it does not suit my style, but I think an equal basis to concurence Mesa / Boogie F-30 or Express 5:50.
    See less